اهداف طراحی سایت 100%
طراحی سایت

طراحی سایت

<h1>

طراحی سایت

</h1>

مشخص کردن اهداف کلیدی سایت به تعیین عملکردها و محتوای سایت مورد نظر کمک می کند. به همین ترتیب، محتوا، فرم (شکل ظاهری آن) را به پیش می راند و فرم هم سازماندهی وب سایت را به جلو می برد. به این موضوع می پردازیم که چگونه تعامل باید در سایت، شکل بگیرد تا تجربیات فرد بازدیدکننده را بهبود بخشد.

پس هدف یا منظور وب سایت چیست؟ ابتدا برای کمک به مشتریان یا دیگر ذینفعان این سؤال را مطرح کنید: “چگونه وب سایت من می تواند به مشتریانم کمک کند؟” به عنوان مثال:

  • به آنها کمک می کند مواردی را که لازم دارند، خریداری کنند.
  • به آنها کمک می کند اطلاعاتی را پیدا کنند.
  • به آنها کمک می کند در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنند.
  • به آنها کمک می کند با سازمان موردنظرشان حرف بزنند.
  • به آنها کمک می کند تجربه بهتری از وب داشته باشند.

همه این موضوعات از دید مشتریان بیان می شوند و شامل ۵ Save ،Speak ،Serve ،S Sell و Sizzle هستند. طراحی سایت می تواند به شرح ذیل و به منظور دستیابی به S5 به ما کمک کند:

) Sellفروش(- افزایش فروش را می توان از طریق برقراری ارتباط مؤثر، پیشنهاد کاملاً شفاف ارزش آنلاین و تسهیل تجارت الکترونیکی و جذب مشتریان احتمالی انجام داد.

)Serveخدمت) – از طریق طراحی خدماتی که به راحتی استفاده می شوند و تعاملی که برای یافتن سریع اطلاعات مرتبط و بهنگام به مشتریان کمک می کند، می توان نسبت به ارزش افزایی اقدام کرد.

)SPeakگفتوگو( – می توان از سایت جهت صحبت کردن با مشتریان و نزدیک تر شدن به آنها استفاده کرد. این کار را میتوان با تأمین محتوای سفارشی و طراحی امکانات تعاملی انجام داد تا گفتوگوی دوجانبه یا حتی سه جانبه در زمان گفتوگوی مشتریان با یکدیگر صورت پذیرد و به این ترتیب نیازمندیهای آنها مطلع شد.

Save(صرفه جویی) مزیهایی از طریق اراله محتوا و خدمات آنلاین صرفهجویی می شود که ممکن است پیش از این از طریق چاپ و پست یا خدمات رودررو و تعاملات فروش به دست آمده باشد.

Sizzle (ایجاد هیجان) – اگر سایتی به صورت عالی طراحی شده باشد، به ساخت برند و تقویت ارزش های برند از طریق محتوا، تعاملات و شمای کلی، لحن یا احساسی کمک میکند.

10 مشکل در طراحی سایت:

عدم سازگاری با موبایل در طراحی سایت

گوگل اعلام کرده است که کاربران تلفن همراه در سال 2015 از کاربران دسکتاپ پیشی گرفته اند ، و اولویت خود را به سایت های سازگاری با موبایل در رتبه بندی تغییر داده اند . با این حال، هنوز هم پیدا کردن وب سایت هایی که فقط نسخه ی دسکتاپ دارند عادی به نظر می‌رسد . این مسئله دسترسی بازدید کنندگان سایت و تلاش کاربران SEO را محدود می‌سازد.

سازگاری مرورگر ضعیف

در طراحی سایت

هنگامی که یک وب سایت برای ارائه در مرورگرهای مختلف بررسی نشده است ، بعضی از بازدیدکنندگان وب سایت هنگام بازدید از سایت به وب بعنوان سایتی منقضی شده نگاه میکنند . به همین دلیل است که طراحان قبل از راه اندازی ، سایت ها را برای سازگاری بین مرورگر ها آزمایش می کنند . ابزار وب مستر گوگل دارای یک قسمت اختصاصی برای سازگاری با تلفن همراه است ، و ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارد که میزان سازگاری وب سایت شما را در مقیاس تلفن همراه ارزیابی می کند . هیچ عذری برای گفتن اینکه سایت شما در سیستم عامل های تلفن همراه ضعیف عمل می کند ، وجود ندارد .   استفاده بیش از حد از میانبرها میانبرها صفحاتی هستند که قبل یا بعد از یک صفحه محتوای مورد انتظار نمایش داده می شوند . بسیاری از صاحبان سایت از این به عنوان بخشی از استراتژی تبلیغ خود استفاده می کنند ، در حالی که دیگران از آن بعنوان بخشی از استراتژی تولید هدایت و رهبری تبلیغات استفاده می کنند . با این حال، میانبرها توسط کاربران وب (به معنای واقعی کلمه) انجام می شود و گوگل به تازگی اعلام کرده است که جریمه ای برای مزاحمت های میانبری در نظر خواهد گرفت .تمام صفحه نمایش ، نیم صفحه از نمایش یا میانبرهای پاپ آپ در اینترنت یک اشتباه بزرگ طراحی وب است که نه تنها بر تجربه کاربری تاثیر منفی می گذارد ، بلکه منجر به افزایش نرخ دفع کاربر و رتبه پایین در موتورهای جستجو می شود . قالب جوملا

استفاده از پخش خودکار رسانه

در طراحی سایت

اگر از تجربه جاری ، از پخش ویدئو یا صدا در یک وب سایت به آنها خوش آمدگویی شود کاربران به سرعت از بین میروند . رسانه های خودکار را می توان مورد استفاده قرار داد تا توجه بازدیدکنندگان را جلب کرد ، اما آیا نتایج درستی  می دهد یا فقط باعث افزایش میزان دفع کاربر می شود ؟معمولا دومی اتفاق می افتد .   طراحی  بدون فضای سفید هنگامی که یک وب سایت با گرافیک و متن ، بدون فضای سفید طراحی می شود ، در ذهن کاربر منجر به احساس خستگی نیز می شود . خواندن و یا حفظ هر گونه اطلاعات ، که هدف اصلی ایجاد یک وب سایت است بسیار دشوار میشود . طراحی وب سایت با کیفیت ، در جذب کاربر بسیار موثر است .

استفاده از عکس فیک(جعلی) یا انبار شده

عکاسی در طراحی وب بسیار ارزشمند است ، اما هنگامی که شما از عکس های جعلی یا ذخیره شده در اطراف وب سایت خود استفاده می کنید ، عبور از آنها به عنوان یک عکس حقیقی ، باعث احساس عدم اعتماد در میان بازدید کنندگان میشود . حتی زمانی که قصد نداشتید تصاویر را به عنوان عکس اصلی ، معرفی کنید ، وب سایت شما در برآورد هدف مخاطب شما پایین می آید . استخدام یک عکاس و گرفتن چند عکس ارجینال برای وب سایتتان باعث اضافه شدن اعتبار بیشتر به کسب و کارتان میشود . همچنین میتوانید ، از سایت هایی ، مانند Shutterstock یا Adobe ، عکس های خوب خریداری کنید و هزینه آن را پرداخت کنید .

استفاده متن در قالب تصویر

تمام متن ها در وب سایتتان باید توسط موتورهای جستجوگر براحتی ردیابی شوند تا رتبه بندی موتور جستجوی شما را بهبود بخشد . به همین دلیل تبدیل متن به تصویر و عکس یک ایده بد برای اهداف SEO میباشد . علاوه بر این ، استفاده از تصاویر به عنوان متن به وب سایتی کندتر برای کسب سود واقعی منجر خواهد شد.

 استفاده از تصاویر و فیلم با حجم بالا

فیلم ها و تصاویر بزرگ می تواند سرعت بارگذاری صفحه وب سایت شما را به طور قابل توجهی کاهش دهند . هنگامی که شما این واقعیت را در نظر بگیرید ، 39 درصد از مردم در عرض چند ثانیه از وبسایت شما خارج می شوند ، اگر بارگیری سایتتان بیش از حد طول بکشد ، می توانید متوجه شوید که چرا تصاویر باید به طور منطقی مورد استفاده قرار گیرند و بهینه سازی شوند . ابزارهایی آنلاین به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد که می تواند به کاهش تعداد پیکسل ها بدون از دست دادن کیفیت عکستان کمک کند ، در حالی که زمان بارگذاری صفحات برای بازدیدکنندگان وب را نیز کاهش می دهد

استفاده از لوگوی غیر قابل کلیک

36 درصد بازدیدکنندگان با کلیک کردن بر روی آرم شرکت ، به صفحه اصلی باز می گردند . زمانی که لوگو این کار را نمیکند ، می توانند به سایت بعنوان یک سایت منقضی شده نگاه کنند و بلافاصله آن را ترک کنند. آرم خود را در یک تگ مناسب قرار دهید تا اطمینان حاصل شود که قابل کلیک است.

Write a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *